HiOA søker praksisveiledere

For å kunne utdanne gode tegnspråktolker, trenger Høgskolen i Oslo og Akershus engasjerte og dyktige praksisveiledere for studenter på 2. og 3. studieår

Fra den første praksisuka med observasjon, til 5-ukers praksis hvor de skal tolke selv like før de er ferdig utdannet – gjennom hele studiet skal studentene få oppleve tolkenes arbeidsvirkelighet, oppøve gode ferdigheter, og møte ulike situasjoner som krever at de utvikler seg og reflekterer over rollen som tolk.

Som praksisveileder har du med deg studenten på oppdrag, gir studenten mulighet til å tolke selv der det lar seg gjøre, og gir veiledning. Praksisveilederne er avgjørende for studentenes utbytte av studiet!

HiOA betaler et honorar som skal godtgjøre timene som går med til veiledning av studenten, og tilbyr dessuten gratis faglig påfyll gjennom en veiledersamling med forelesninger og diskusjoner, som vi arrangerer i løpet av studieåret.

HiOA ønsker å komme i kontakt med deg som kunne tenke deg å være praksisveileder i studieåret 2013-14. Om dette er av interesse kan du ta kontakt på epost: praksis-lui@hioa.noeller tlf. 22 45 20 79.

Frilanstolk i Oslo, skribent for Tolkeavisa,og ansvarlig for nettsidene. Klikk her for tipse oss!