Veien videre – vi vil ha dine innspill

Denne uken er Forbundsstyret med på mange møter.

Mandag og tirsdag har fagansvarlig Lene og sekretær Hilde deltatt på møte med hjelpemiddelsentralene om samordning av frilansområdet. Oppsummering fra møtet kommer på Tolkeavisa. Oppfordrer alle som måtte ha en interesse av oppdatering på frilansområdet til å lese.

Som dere ser i aktivitetskalenderen skal leder Linda og nestleder Ørjan på møte onsdag og torsdag. Onsdagskveld skal vi i et oppfølgingsmøte med Avyo. Vi har også bedt om et møte med Fagforbundet, men dette vil skje på et senere tidspunkt. Torsdag er Tolkeforbundet, og alle brukerorganisasjoner invitert på møte med Arbeidsdepartementet. Her skal vi diskutere de nye midlene som er tiltenkt tolkeområdet og veien videre.

Hva er dine tanker om veien videre?

Styret jobber med å oppdatere seg og kartlegge situasjonen i tolkenorge. Arbeidssituasjon varierer mye fra hvor man bor i landet, og hvor man er tilsatt. Derfor er vi avhengig av å få tilbakemeldinger fra dere medlemmer. Hva tenker du er de viktigste sakene for ditt tolkeområde? Hvilke områder er det som må løftes frem?

Skriv ned dine tanker, eller stikkord og send til oss på post@tolkeforbundet.noDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen .

Dine innspill vil hjelpe oss i kartleggingsprosessen, og vi vil ta med innspillene videre.