Extreme makeover: Tolkeforbundet.no

Tolkeforbundets nettsider har vært på fatcamp i løpet av sommeren, og resultatet er en slankere og mer lettlest nettside. Det var i hvert fall målet når vi tok fatt på oppgaven høsten 2013.

Det nye forbundsstyret ønsket seg en kommunikasjonskanal som var lett å oppdatere og lett å navigere i for deg som medlem. Styret ønsket seg en nettside som var hele forbundets eiendel, hvor også regionlagene kunne bidra med nyhetssaker, og legge ut informasjon som er relevant for sine medlemmer.

Hva er nytt?

Forumet er borte. Facebook og andre sosiale medier har tatt over som diskusjonskanal, og det er blitt for «tungvindt» å logge seg inn, lete etter oppdateringer, for så å si sin mening. Derimot håper vi å flytte diskusjonen og innspillene over til kommentarfeltet under artikklene. At medlemmene aktivt kommer med innspill er viktig for at forbundet skal dras i riktig retning.

Ikke alt er for alle

Noen deler av nettsiden er kun for medlemmer. Derfor må du logge deg inn med mailadressen din for å få tilgang til møtereferat og lignende må du ofte være innlogget for å kunne lese. Når du er logget inn har du tilgang til medlemsportalen. Her finner en oversikt over hva som finnes på nettsiden. Hvis du i tillegg har et verv i forbundet finner du flotte oppskrifter på hvordan du bruker nettsiden.

Det beste ligger under panseret

Det som gjør denne nettsiden overlegen den gamle, er alt du ikke ser. Å ha verv i Tolkeforbundet er frivillig, og går på bekostning av fritiden din. Nettopp derfor bør ting kunne gå fort. Med dette i tankene har vi gjort det superenkelt for de i regionlagsstyrene, forbundsstyret osv. Å oppdatere nettside, aktivitetskalender, sende nyhetsbrev og legge ut dokumenter er gjort på kun få klikk.

– Nettopp derfor kan du være sikker på at du ikke går glipp av noe fordi styret ikke «har tid til å legge ut siste nytt».

Hva synes du?

Som sagt ønsker vi aktivitet i kommentarfeltet. Dine meninger er gull verdt for forbundet. Kom med de nedenfor.

Tidligere leder i Forbundsstyret 15-16. Nestleder 13-15. Bosatt i Trøndelag. Klikk her for å sende meg en epost!