Status om AVYO og Fagforbundet

AVYO

Før stortingsvalget informerte leder i AVYO, Anne S. Henriksen at de hadde hatt møte med Arbeidsdepartementet angående en tariffavtale for frilanstolker. De kunne meddele at dette møtet var svært positivt. Dette vil kunne bringe flere endringer rundt frilanstolkers lønns- og arbeidsvilkår. Tolkeforbundet vil selvfølgelig følge denne prosessen tett, og informere våre medlemmer underveis.

Fagforbundet

Flere av våre medlemmer har meldt seg inn i Fagforbundet den siste tiden. Vi har fått tilbakemeldinger om at det er vanskelig å vite hvem man skal henvende seg til vedrørende tolkesaker. Vi har meddelt dette til Fagforbundet, og har gitt oss kontaktinformasjon til rådgiver Kristin Skogli. Hun har jobbet med oppdragstakere, og er kjent med en del av utfordringene innen tolkefeltet. Kristin Skogli kan nås på telefon 986 96 680, eller ved å sende en epost til kristin.skogli@fagforbundet.no.