Samordning av frilansområdet

Mandag 25.november deltar vi på det femte møte om samordning av frilansområde. Denne dagen samles representanter fra tolketjenestene, og oss i Tolkeforbundet, for å fortsette arbeidet rundt de nasjonale frilansrutinene. Dagen vil bestå av diskusjoner rundt eksisterende og nye punkter i rundskrivet. Temaer som ble diskutert på sist samling var blant annet honorarutbetaling, kulturbygging, oppdragsgiverrollen og samhandling. Her får vi mulighet til å påvirke hvordan rutinene skal utformes, og ikke minst hvordan de skal praktiseres.

For å lese deg opp på arbeidet anbefaler vi at du leser referatet fra sist samling. Det finner du her.

Fra forbundet stiller Hilde Fiva Buzungu (sekretær) og Linda Heaney Røsvik (leder). Ta kontakt på post@tolkeforbundet hvis du vil vite mer, eller ønske å komme med dine kommentarer.

Saksliste kommer.