Forbundsstyret skal i møte med Statsråden

På slutten av 2013 fikk vi sammen med brukerorganisasjonene, invitasjon til et møte med statsråd Robert Eriksson for å presentere våre syn på hva de viktigste utfordringene er på tolkeområdet, og hvordan vi mener disse best kan løses. Her er det altså helt åpent for oss å komme med de innspill vi mener er viktige – men vi trenger deres hjelp.

Vi vet det er mange sterke meninger blant våre medlemmer, og vi ønsker å høre fra dere.

Hva er det viktigste for fremtiden for tolkeområdet? Er det lønn- og arbeidsvilkår, tolkeutdanningen, antall tolker som utdannes hvert år, antall tolker som forsvinner fra yrket, etterutdanning, små karrieremuligheter, mangel på faste stillinger eller noe helt annet?

Utdrag fra invitasjonen:

I møtet ønsker statsråden at organisasjonene presenterer sine synspunkter på hva som er de viktigste utfordringene på tolkeområdet, samt at dere gir innspill på hvordan dere mener disse utfordringene best kan løses. (Hele invitasjonen kan du lese her)

Vi ønsker dine innspill. For å skape en god diskusjon er det fint om vi poster meningene våre i kommentarfeltet nedenfor, eller på Etikkutvalgets diskusjonssider på facebook. Har du ikke tilgang, kan du søke opp «Tolkeforbundet – For medlemmer«, eller bli medlem for å få tilgang. Alternativt kan du sende oss en epost.

Fagkoordinator i forbundsstyret 2013-2015. Frilanstolk i Oslo og direktetekster for NRK. Klikk her for å sende meg en epost!