Nordisk tolkeseminar 2014 på Island

De nordiske søsterorganisasjonene arrangerer nordisk tolkeseminar på Island 30. mai – 2. juni 2014. Detaljert program er på kanten til å bli ferdig. Det vil da legges ut her. Nedenfor kan du lese to av bridragene til årets seminar. Merk deg at det ene birdraget er norsk.

I tillegg til seminar vil det bli tid for en guidet tur rundt «The Golden Circle«. Seminaret er perfekt å kombinere med en ferietur. Enten på Island, eller ved å ta Icelandair videre til Amerika. Fagansvarlig i forbundsstyret, Lene skal ta turen oppover. For å få en liten delegasjon fra Norge har vi besluttet at de 10 første som melder seg på får halv pris av medlemspris. Det betyr at en medlem kan spare opptil 2800,- ved å melde seg på. Ønsker du å lese reisebrevet fra forrige seminar, kan du gjøre det her.

Trykk her for å få halv pris på påmeldingen.

Project “Communicator”

by Ulla Madsen and Camilla Gejl, Denmark

”Interpreting to meet the needs of deaf people with minimal language skills or mental disabilities” present
some of the linguistic methods and tools we have found useful.At the same time we would like to point out some aspects on how the collaboration with the social workers and support persons impacted the outcome of the interpretation.

“Doing the impossible”

by Hanne Randi Nylund and Jessica Hansen, Norway

Sign language interpreting of an advanced course in computing at University of Oslo. Translating from English and Norwegian language to Norwegian Sign Language. Voicing from Norwegian Sign language to English and Norwegian Language. We will focus on the importance of preparations, teamwork, tools and tips.

Tidligere leder i Forbundsstyret 15-16. Nestleder 13-15. Bosatt i Trøndelag. Klikk her for å sende meg en epost!