På tide å betale kontingenten

Bevisste tolker er med i Tolkeforbundet fordi det gir de merverdi gjennom påvirkningskraft som gjelder hele tolkeprofesjonen. Et sterkt Tolkeforbund fører til større bevissthet om tolkeyrket i samfunnet. Dessuten gir et medlemskap tilgang til et faglig og sosialt felleskap som ingen andre enn Tolkeforbundet tar ansvar for å skape.

Nå er tiden inne for å betale medlemskontingenten. I år forsøker vi å gi deg muligheten til å betale på nett. Det gjøres enkelt via PayPal, og sparer oss for masse arbeid.

JA, jeg er Student/pensjonist – Trykk her.

NEI, jeg er ikke student/pensjonist – Trykk her.

Å være medlem gir deg mange fordeler

Tolkeforbundet påvirker tolkers rammebetingelser

• Samarbeid med aktuelle fagforeningen om lønnsbetingelser
• Innpass hos direkotrat og departement

Tolkeforbundet synliggjør tolkeyrket og hva tolker står for

•Tolkeforbundet øker bevisstheten om profesjonen
•Tolkeforbundet synliggjør medlemmenes kompetanse

Tolkeforbundet gir deg fordeler

• Bistand ifm. lønnsspørsmål
• Medlemskontakt
• Faglig diskusjonsforum på nett
• Statistikk
• Kurs og faglig utvikling

Medlemskapet gir deg mulighet til å forme yrkets framtid

Som medlem av Tolkeforbundet får du tilgang til et unik faglig miljø. Tolkeforbundet er den eneste interesseorganisasjonen for tegnspråktolker og tegnspråktolkestudenter i Norge. Forbundsstyret jobber hele tiden for at medlemmenes stemme skal bli hørt i alle aktuelle fora med fagforeninger, NAV og departement.

Du kan fritt delta på alle forbundets arrangementer som medlem. Regionlagene arrangerer alt fra quiz-kveld til faglige samlinger, debattkvelder og sosiale aktiviteter. Her får man en unik mulighet til å diskutere fag og bli kjent med kolleger i sin egen region. I tillegg får du tilgang på informasjon om internasjonale konferanser og det siste innen forskning. Du velger selv hvor aktiv du ønsker å være, men om du virkelig ønsker å forme tolkenorge anbefaler vi at du er aktiv i regionlaget, og gjerne stiller til valg i region- og forbundsstyret.

Tidligere leder i Forbundsstyret 15-16. Nestleder 13-15. Bosatt i Trøndelag. Klikk her for å sende meg en epost!