Norges Døveforbund -Tolkeutvalg

Norges Døveforbund har opprettet arbeidsgruppen Tolkeutvalget. Leder i Tolkeforbundet Linda Røsvik er med i utvalget som hadde sitt første møte høsten 2014. Tolkeforbundet er glad for å kunne samarbeide med Norges Døveforbund, og ser frem til å bli bedre kjent med det viktige arbeidet de gjør.

Fra Norges Døveforbund sin hjemmeside:

NDF har opprettet et tolkeutvalg der både tolker og døve er representert. Disse deltar i utvalget: Hilde Haualand – leder, Margareth Hartvedt, Sissel Gjøen – alle døve, og tolkene: Ingeborg Skaten, Jessica P. B. Hansen, og Linda H. Røsvik.

Utvalget skal blant annet arbeide med spørsmål knyttet til organiseringen av Tolketjenesten og rettighetene for bruk av tolk, der NDF aner en innstramming i forhold til dagens regelverk. Arbeidet for sterkere brukermedvirkning i Tolketjenesten blir også en sentral oppgave. Trykk her for NDF`s hjemmeside.

Leder av Tolkeforbundet 2013-2015. Ferdig utdannet ved HiST i 2011. Klikk her for å sende meg en epost!