Har du peiling på å være frilans?

Forbundsstyret er godt orientert om frilanserens problemstillinger. Men ofte skal ting skje fort, og nettopp da er det viktig med flere kloke hoder som tenker sammen.

Er du villig til å bidra i Tolkeforbundets arbeid? Vi er på jakt etter deg som har lyst til å sitte i en refferansegruppe og komme med tilbakemeldinger på saker hvor vi ønsker eksperthjelp.

Vi vil ha en variert gruppe av både de erfarne som har vært med siden profesjonens barndom, og de som nettopp gikk fra skolebenken. Deg som tolker lite, og du som tolker fulltid.

Hva innebærer det?

I første omgang ønsker vi innspill på konkrete saker. Enten at vi tar kontakt med deg direkte, eller at vi har en felles diskusjon på en mailtråd eller lignende. Dersom vi er i manko på folk til å representere oss, er det også naturlig å spørre de i refferansegruppa. Vi krever ikke annet enn at du bidrar når du har tid.

– Dersom du er interessert i å forme profesjonens framtid sender du en epost til post@tolkeforbundet.no innen utgangen av uka og forteller kort om deg selv.

Tidligere leder i Forbundsstyret 15-16. Nestleder 13-15. Bosatt i Trøndelag. Klikk her for å sende meg en epost!