Lyst på et verv i Efsli?

3. august skal det velges nytt styre på Efslis ekstraordinære generalforsamling. Og kanskje er det noen fra Norge som kunne hatt lyst på et verv i styret i EFSLI?

Frist for å melde inn nominasjoner er 19. juni. Ønsker du å stille til styreverv, send en mail til nestleder@tolkeforbundet.no så sender vi inn nominasjonene fra Norge. Det trengs president og 4 styremedlemmer.

Det har vært en periode med nye utskiftninger for Efslistyret. Som et resultat er det kun én av de innvalgte medlemmene som fortsatt har styreverv. Efslistyret har derfor funnet det nødvendig å innkalle til ekstraordinær generalforsamling slik at Efsli på nytt kan ha et styre som er valgt av medlemmene.

«To say, or not to say?»

For øvrig går den årlige generalforsamlingen (AMG) av stablen i Polen, Warshawa 10. September med påfølgende konferanse 11.-13. September. Det er mye spennende som står på programmet der, og det kan være verdt å ta turen, for noen og enhver.Mer info om konferansen finner du på Efslis nettsider.

Noen norske bidrag som kanskje kan lokke:

• Anna-Lena Nilsson: Interpreting from signed language into spoken language: The skills and knowledge needed to succeed.
  • Hilde Haualand and Torill Ringsø: Co-constructing of role-space.

– Vi har mye å lære av andre europeiske tegnspråktolker!

Leder i Tolkeforbundet i perioden høst 2016-mai 2017 og gjenvalgt 2017-2019. Nestleder i Tolkeforbundet for perioden 2015-høst 2016. Frilanstolk i Oslo og Akershus. Ta kontakt med meg på leder@tolkeforbundet.no.