Nasjonalt fagråd for tegnspråk og tolking er opprettet!

Det har i lang tid vært planlagt å opprette et nasjonalt fagråd for tegnspråk og tolking. 6. mai 2015 ble det en realitet. Med representanter fra de tre høgskolene som har BA i tegnspråk og tolking, høgskolen i Oslo og Akershus, høgskolen i Sør-Trøndelag og høgskolen i Bergen, ble det første møtet avholdt i Bergen. Fagrådet består av en faglærer, en representant fra ledelsen og en student fra hver institusjon. To observatører er også til stede på møtene. Det nasjonale fagrådet skal gi råd i spørsmål av faglig art og ta opp saker innenfor fagområdet tegnspråk og tolking. Foreløpig har det nasjonale fagrådet satt rammeplan for utdanningen og mastergrad i tegnspråk og tolking på agendaen.

For mer informasjon om det nasjonale fagrådet og møtereferatet fra det første møtet: http://www.uhr.no/rad_og_utvalg/nasjonale_fagrad.