Nordic Seminar 2017

Hjertelig velkommen til Nordic Seminar 19.-21. mai 2017. Det er 7. gangen denne konferansen arrangeres for tegnspråktolker i Norden. I år skal vi være i Trondheim, nærmere bestemt på Quality Hotel Værnes. Søndagen gjennomfører Tolkeforbundet også sitt landsmøte.
We like to welcome you to the 7th Nordic Seminar for Sign Language Interpreters in Trondheim, Norway, 19th to 21st of May 2017. Please registrer before April 15th.

Årets tema er «What’s my space» og det store trekkplasteret er Robert G. Lee som skal introduserer og lære oss mer om tolkens handlingsrom (role-space). Han suppleres av Anna-Lena Nilsson som konferansier, Torill Ringsø og Hilde Haualand som hovedtalere lørdag samt mange andre flotte folk fra det norske tegnspråktolkmiljøet. Håper du vil være med! Påmeldingsfrist har vi satt til 15. april, men kan strekkes til 20. april for endelig påmelding for delegater til landsmøtet.

The theme of this years conference is «What’s my space» and Robert G. Lee will introduce and learn us about the concept of role-space. The conference will be chaired by Anna-Lena Nilsson and Torill Ringsø and Hilde Haualand will be the keynote speakers on Saturday. Other great Norwegians will ad  to the program through the weekend. Tolkeforbundet will have their General Assembly on Sunday while our guest take a tour in Trondheim with guides. Welcome!

Se programmet/Program here
Til skjema for påmelding, for norske deltakere
Registrer here, non-Norwegians
Updatet information and abstracts will be found on tolkeforbundet.no/nordic
Leder i Tolkeforbundet i perioden høst 2016-mai 2017 og gjenvalgt 2017-2019. Nestleder i Tolkeforbundet for perioden 2015-høst 2016. Frilanstolk i Oslo og Akershus. Ta kontakt med meg på leder@tolkeforbundet.no.