Siste nytt fra valgkomitéen

Nå er det bare en måned til landsmøtet og valg – og vi (valgkomiteen) jobber fortsatt med å finne kandidater til de ulike vervene. Mange flinke folk skal ut av de ulike vervene i Tolkeforbundet, og disse må erstattes. Der er behov for gode lederkandidater, styremedlemmer, varamedlemmer, medlemmer til valgkomiteen og til Etikkutvalget.

Vi ønsker at valget er godt forberedt og at aktuelle kandidater kan presenteres i forkant, slik at vi  kan bruke mer tid på faglige diskusjoner og spennende saker på landsmøtet. Men, det har ikke akkurat strømmet inn med forslag  til oss, og som dere ser av oversikten her, har vi ikke fått kandidater til alle verv ennå. Derfor oppfordrer vi dere igjen: Ta en diskusjon med deg selv, en kollega eller send oss noen forslag på navn som du ønsker at vi tar en prat med.

Pr. 22. april har vi følgende kandidater, som stiller til valg:

Leder: Mariann Eidberg

Styremedlemmer (4 medlemmer):

Helge Edland

Cathrine Skogstad

Anine Aas Hegerstrøm

Truls Yggeseth

Vara (3 medlemmer):

Sylwia Paz

Etikkutvalget (4 medlemmer):

Gry Aamodt

Marita Jagersten

Hilde Fiva Buzungu

Vilde Badendyck Katralen

Vara (1):

Magnhild Rød Michalsen

Valgkomiteen (3 medlemmer):

Vi presiserer at endelig innstilling ikke foreligger, og at vi ønsker så mange kandidater som mulig for et best mulig valg. Alle kandidater, og vår innstilling, vil presenteres her uken før landsmøtet med informasjon om hver enkelt kandidat. I mellomtiden: Kom med forslag, vi tar i mot!

Lykke til!
Hilsen fra Ingeborg, Mari og Cathrine (som kan nås på e-post: valg@tolkeforbundet.no)

Leder i Tolkeforbundet i perioden høst 2016-mai 2017 og gjenvalgt 2017-2019. Nestleder i Tolkeforbundet for perioden 2015-høst 2016. Frilanstolk i Oslo og Akershus. Ta kontakt med meg på leder@tolkeforbundet.no.