Møte med Samordna Frilansområde

Mariann og Helge i samarbeidsmøte med Samordna Frilansområde.

I dag var Tolkeforbundet v/leder og nestleder i møte med Samordna Frilansområde v/Sonja Navelsaker. Et samarbeidsmøte vi prøver å ha to ganger i året for å drøfte særlig saker som berører frilansere. Vi tok opp saker innsendt av medlemmer (de vil få svar direkte på saker som vedgår dem) og saker av mer generell karakter, som Navelsaker tar med tilbake til Samordna Frilansområde med mål om en mer lik praksis for frilanserne uansett hvor de tar oppdrag.

Andre temaer vi diskuterte var om MailChimp fungerer slik den skal. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger på om det er noe som ikke fungerer slik det skal. Vi var også så vidt innom rapporten fra Proba og turnusordning for fast ansatte. Dessuten ble det avtalt at Tolkeforbundet kan sende innspill til redigering av Frilanstolkrutinen. Det er endel inkonsekvenser jamf det nye Rammedokumentet ble implementert tidlig i 2018.

Tolkeforbundet setter pris på den direkte kanalen og gode dialogen vi har med Samordna Frilansområde og oppfordrer medlemmene til å fortsette å sende oss saker de vil vi skal ta opp på: post(a)tolkeforbundet.no

Leder i Tolkeforbundet i perioden høst 2016-mai 2017 og gjenvalgt 2017-2019. Nestleder i Tolkeforbundet for perioden 2015-høst 2016. Frilanstolk i Oslo og Akershus. Ta kontakt med meg på leder@tolkeforbundet.no.