WASLI

Tolkeforbundet er nå meldt inn i WASLI – World Association of Sign Language Interpreters.

Tolkeforbundet er allerede medlem i EFSLI, men nå har utvidet styremøte besluttet å også melde oss inn i WASLI. Litt kort om bakgrunnen for innmeldingen:

Dette er en verdensomspennende organisasjon for tegnspråktolker som ble stiftet i 2003. Gjennom styret og de regionale representantene bidrar de med kunnskap og informasjon. Organisasjonen styrker tolkers status gjennom samarbeid med andre internasjonale organisasjoner og driver kontinuerlig med kartlegging av hva som skjer, hvilket behov medlemsorganisasjonene har gjennom landsrapporter. Hvert fjerde år arrangeres det en internasjonal konferanse i forbindelse med WFD sin konferanse. Man kan også melde seg inn som individuelt medlemskap, det koster 25$. Når vi melder oss inn som organisasjon koster det 250$ fordi medlemssprisen baserer seg på landets BNP.

Til sommeren skal WASLI ha konferanse i Paris 15.-19. juli.

Leder i Tolkeforbundet i perioden høst 2016-mai 2017 og gjenvalgt 2017-2019. Nestleder i Tolkeforbundet for perioden 2015-høst 2016. Frilanstolk i Oslo og Akershus. Ta kontakt med meg på leder@tolkeforbundet.no.